Önskar du att ditt fordons värme eller luftkonditionering var lika effektiv som det var när du först köpte det? Med rätt mekaniker blir din dröm verklighet!
Värme- och växelsystem kan till slut bryta med användning, och slangrör kan täppa och droppa om de inte utförs, vilket kan leda till reducerad kapacitet för uppvärmning och kylning. Vi kan åtgärda eventuella problem som du upplever och tillhandahålla det regelbundna underhållet som krävs för att hålla ditt värme- och luftkonditioneringssystem i full drift!
Indikationer om att ditt A / C-system kan ha problem:
- Om din luftkonditionering blåser bara lite svalare luft jämfört med ytterluften.
- Luft som blåser i luktar fuktig, smaklös eller som mögel och mögel.
- Din stuga värms inte upp i kallt väder, eller är bara lite varmare än ute.
- Defroster tar längre tid än normalt att använda, eller fungerar inte.
- Din värmare eller A / C fungerar bara när du kör, inte vid tomgång eller slutar blåsa när bilen står still.
- Ditt värmesystem blåser kall luft, eller luftkonditioneringen blåser varm luft.
- Låg luftflöde även vid högsta fläktinställning.
En omfattande utvärdering av värme- och luftkonditioneringssystem inkluderar:
- Undersöka de interna kontrollerna och fläkten
- Kontroll av kylvätskans driftstemperatur, slangar, tryckkylarens lock och termostat
- Inspektera kompressorbandet
- Kontrollera systemet och tätningarna för läckor eller andra skador
- Ett kylsystemets trycktest
- Kontroll av A / C-tryck uppfyller tillverkarens specifikationer
- Mätning av den inre lufttemperaturen
Våra reparations- och underhållstjänster inkluderar:
Bälten
Ett fläktbälte, även känt som ett drivrem, är ett bälte som ansluter din bil till de främre monterade tillbehören. Fläktbandet roterar vattenpumpen och motorfläkten, vilket upprätthåller en sval miljö för motorn och dess komponenter. Förr eller senare kommer bilens fläktbälten att torka ut och spricka.
Kylvätskesystem Flush
En bils luftkonditioneringssystem innehåller en kylvätska som överför överskottsvärme från en del av motorn och slutligen tappar den genom kylarfenorna. Med tiden blir luftkylvätskan gammal och smutsig. Den gamla kylvätskan kommer att påverka systemets prestanda negativt. För att säkerställa att systemet fungerar effektivt, överväga att ha ett vanligt kylvätskesystem.
Slangar
Slangar överför kylvätska och frostskyddsmedel i hela motorns kylsystem (inklusive kylaren). Förr eller senare kommer ditt fordons slangar att torka ut och spricka. När du är redo för en ersättning kan du räkna med prisvärd bilreparation för alla dina fordons reparationsbehov.
Radiator Flush
En kylare är den del av ditt fordon som håller motorn sval och skyddar den mot överhettning. För att vara sval måste kylaren förbli ren – alltid. Med tiden bygger slam, rost och andra fasta avlagringar in i bilens radiator. Dessa gör att kylsystemet blir tilltäppt och mindre effektivt. Detta skadar faktiskt ditt fordons prestanda. En vanlig radiatorkylning räcker för att hålla systemet i form. Av denna anledning, gör att radiatorn spolar till en del av ditt rutinmässiga bilunderhållsschema.
Radiatorer
Radiatorer är värmeväxlare för att kyla bilens förbränningsmotor. En kylare kyler motorn genom att cirkulera en motorkylvätska genom motorblocket – den tappar sedan värmen till atmosfären genom strålning. En kylare har en uppsättning rör genom vilka motorns kylvätska strömmar. Fenor omger dessa rör. När radiatorn misslyckas kan överskottsvärmen som produceras av motorn skada motorkomponenterna. För att förhindra att detta händer, låt din radiator servas regelbundet.